Algemeen

Stichting Mensen voor Mensen is een stichting die zich sterk maakt voor mensen die buiten hun schuld om in moeilijke situaties terecht zijn gekomen. De stichting is in 2012 opgericht door drie ondernemers uit Twente die zich sterk maakten voor de stille armoede in de samenleving. Door de economische crisis zijn er steeds steeds meer gezinnen met problemen terecht gekomen bij maatschappelijke en hulpverlenende instanties. Stichting Mensen voor Mensen wil deze mensen een nieuwe kans bieden, het leed verzachten waarin deze mensen moeten leven en voorkomen dat kinderen de dupe worden van deze financiële en schrijnende situatie de dupe worden.

Het bestuur van Stichting Mensen voor Mensen bestaat uit de directie van Marquette Detachering Hans en Magda Evers en Albert Hendriksen, Algemeen directeur van Nijhof Wassink. Sinds 2012 organiseert Stichting Mensen voor Mensen ieder jaar in de zomer een “Haringparty”. Het doel van deze haringparty is om Twentse ondernemers bij elkaar te krijgen voor het goede doel.  Aan de haringparty is ieder jaar een veiling verbonden, waarbij leuke items, uitjes en het beroemde “eerste vaatje” Hollandse haring onder de hamer komen. Via het Amerikaanse veilingsysteem wordt dan geld ingezameld dat Stichting Mensen voor Mensen doneert aan lokale goede doelen. Op deze manier biedt Stichting Mensen voor Mensen een mogelijkheid voor Twentse ondernemers om te netwerken en tegelijkertijd steunt zij de samenleving. En dit allemaal onder het motto:

“Samen staan we sterk en staat niemand alleen”

haring-party-2014-064