Haringparty 2016

Stichting Mensen voor Mensen organiseerde dit jaar op 2 juni alweer de zesde editie van de “Illegale Haringparty”. Na 5 succesvolle edities werd het evenement dit jaar omgedoopt tot het “Haring Gala”. Er werd dit jaar groots uitgepakt en het evenement vond plaats in de businessruimte van het vernieuwde stadion van Heracles Almelo. Inmiddels heeft de haringparty van Stichting Mensen voor Mensen veel regionale bekendheid verworven doordat de meest toonaangevende gasten uit de politiek en het Twentse bedrijfsleven hier samenkomen.

Gala

Op het evenement kwamen 250 Twentse topondernemers samen die naast haring konden genieten van een luxe 3-gangendiner, dat werd verzorgd door vooraanstaande koks uit Twente. Naast de toonaangevende ondernemers uit de regio waren er ook veel gasten uit de voetbalwereld aanwezig op het evenement waaronder Gertjan Verbeek en Hendrie Krüzen. Een heel speciale gast was Jan Vayne die de muziek tijdens het gala verzorgde.

Goed doel

De haringparty, dat wordt georganiseerd door Stichting Mensen voor Mensen, stond zoals ieder jaar in het teken van het goede doel. Stichting Mensen voor Mensen zet zich in voor mensen die buiten hun eigen schuld om in moeilijke situaties zijn beland en wil deze mensen graag helpen om hieruit te komen. Tijdens de haringparty werd weer een veiling gehouden waarbij veel interessante items werden geveild, waaronder gesigneerde shirts van voetballers en een meet & greet met Ronald Koeman in Southampton. De veiling werd ook dit jaar weer geleid door Albert Hendrikse van Nijhof Wassink Groep en ging via het Amerikaanse systeem, waarbij ieder bod gelijk stond aan €250,-. Degene met de meeste biedingen won het beroemde vaatje. Het vaatje met Hollandse haring is dit jaar gegaan naar Jan Torny.

De Haringparty van 2016 heeft een recordopbrengst gehad van maar liefst €82.500!